Heb je een vraag of kom je ergens niet uit? Wellicht helpen de FAQ hieronder. Anders kun je ons altijd een mailtje sturen of even bellen of whatsappen: 06-25213057.

 

Over The Meetplant

 

Account

 

Ruimte huren

 

Ruimte huren als Worknomad

 

Ruimte verhuren

 

Ruimte verhuren aan Worknomads)


Terug naar boven

Over The Meetplant

Wat is The Meetplant en hoe werkt het?

Op het online deelplatform The Meetplant kunnen huurders en verhuurders ruimtes per uur, dag of dagdeel delen. Aanbieders verdienen zo aan hun lege bureau of vergadertafel en professionals vinden snel en gemakkelijk een betaalbare en inspirerende ruimte waar zij kunnen werken, vergaderen of presentaties kunnen geven. De Worknomad Community van The Meetplant biedt daarnaast een unieke manier om andere professionals te ontmoeten. Maak gratis een profiel aan en je kunt meteen een ruimte boeken of beschikbaar stellen.

Alleen in Nederland & België?

The Meetplant opereert op dit moment alleen in Nederland en Vlaanderen. De voertaal op het platform is daarom Nederlands. Alle bedragen staan vermeld in euro’s. In de toekomst zullen hier meer mogelijkheden aan worden toegevoegd.

Hebben jullie flexwerktips voor mij?

Jazeker! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dan ontvang je +/- eenmaal per maand tips en inspiratie over flexwerken/coworking en de Worknomad lifestyle. Ook blijf je dan op de hoogte van nieuwe Worknomad locaties, Worknomad events en bijzondere vergaderruimte.

 

Terug naar boven

Account

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, en nu?

The Meetplant geeft om jouw veiligheid. Inloggen kan dan ook alleen met een persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Geen nood, vraag een nieuw wachtwoord aan via info@themeetplant.nl.

Ik wil mijn gebruikersnaam of wachtwoord wijzigen

Stuur een mailtje naar info@themeetplant.nl, dan nemen wij contact met je op.

Hoe kan ik mijn profiel bewerken?

Geen individu of organisatie is hetzelfde. Daarom maken alle huurders en verhuurders op The Meetplant een eigen profielpagina aan. Andere huurders en verhuurders kunnen zo kennismaken met jou en je bedrijf. Als je ingelogd bent, kun je in jouw persoonlijke dashboard onderdelen van je profiel bewerken. Zo kun je naam- en adresgegevens aanpassen. Ook kun je jouw profielfoto en eventuele logo aanpassen. Voor verhuurders is het uploaden van een profielfoto verplicht. Als verhuurder dien je tevens de gegevens in te vullen van de bankrekening waarop je jouw verhuurinkomsten wilt ontvangen.

Loggen huurders en verhuurders op dezelfde manier in?

Ja. Met jouw persoonlijke- of bedrijfsprofiel kun je zowel ruimtes huren als aanbieden. In je persoonlijke dashboard vind je een overzicht van jouw reserveringen en (indien je ook ruimte aanbiedt) jouw locatiepagina’s.

Kan ik mijn account verwijderen?

Als je jouw account op The Meetplant wilt verwijderen, stuur dan een e-mail naar info@themeetplant.nl. Als je jouw account op The Meetplant opzegt zullen alle bevestigde reserveringen vanuit jouw account of van jouw locatie automatisch worden geannuleerd.

Kan mijn account gedeactiveerd worden?

Het is onze missie om een zo betrouwbaar mogelijk platform te behouden. The Meetplant is daarom bevoegd om je account tijdelijk te deactiveren. The Meetplant zal van deze bevoegdheid gebruik maken wanneer je afspraken met huurders niet nakomt of als je misbruik maakt van het platform. Wanneer je account is gedeactiveerd, heb je tijdelijk geen toegang tot het platform, je account of content. Om in dit geval je account opnieuw te activeren dien je een e-mail te sturen naar info@themeetplant.nl.

 

Terug naar boven

Ruimte huren

Hoe werkt het huren van een ruimte?
Maak gratis een profiel aan, dit duurt maximaal 2 minuten. Vul enkele zoekcriteria in en bekijk de beschikbare locaties. Boek en betaal direct via een beveiligd online betalingssysteem, via iDeal of creditcard. Je boeking is definitief wanneer je bevestiging van de verhuurder hebt ontvangen. Je hoort dit binnen 24 uur na het maken van de boeking. Via de berichteninbox in je persoonlijke dashboard kom je eenvoudig in contact met de verhuurder om eventuele aanvullende afspraken te maken. Indien geruimde onverhoopt niet meer beschikbaar is, gaat The Meetplant in overleg met jou op zoek naar een alternatief.

Kan ik ook vaste kantoorruimte huren voor langere termijn?

Ja, op dit moment bieden wij een aantal kantoorruimtes aan in Haarlem. Binnenkort komen daar meer plaatsen bij.

Wat zijn servicekosten?

Voor elke geboekte reservering brengt The Meetplant 15% servicekosten in rekening. Hiermee worden de kosten van The Meetplant gedekt. Servicekosten worden berekend aan de hand van het subtotaal van de boeking. Dit is het door de verhuurder opgegeven verhuurtarief, plus aangevraagde extra opties zoals catering. De complete prijs wordt automatisch getoond bij het maken van een reservering. De exacte, uitgesplitste kosten staan ook op de factuur.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Ja, je kunt jouw boeking tot 24 uur voor aanvang van de boeking kosteloos wijzigen of annuleren door een mail te sturen naar info@themeetplant.nl. Wanneer je een boeking tijdig annuleert, worden de kosten teruggestort op je rekening.

Wat als ik een klacht heb over een verhuurder?

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over de service van één van onze verhuurders. Kom je er met de verhuurder niet uit, stuur dan een mail naar info@themeetplant.nl, dan nemen wij contact op met de verhuurder en zoeken we samen naar een passende oplossing.

Waarom zou ik ruimte huren via The Meetplant?

The Meetplant biedt een slimme oplossing voor leegstand, die professionals en organisaties in staat stelt hun netwerk te vergroten en flexibel en samen te werken. De mogelijkheid om te werken en vergaderen op bijzondere en inspirerende ontmoetingsplekken via The Meetplant stimuleert (lokaal) ondernemerschap en draagt bij aan duurzame inzetbaarheid van medewerkers en reductie van CO2-uitstoot.

Ik werk bij een organisatie en wij willen vaker bij jullie boeken, valt er wat te regelen?

Jazeker! Neem even contact op, we bespreken graag de mogelijkheden.

 

Terug naar boven

Ruimte huren als Worknomad

Ik ben Worknomad, moet ik nog steeds ruimte boeken?

Ja. Wanneer je een ruimte boekt, is de verhuurder op de hoogte van jouw komst en kan hij/zij hier rekening mee houden. The Meetplant betaalt de verhuurder bovendien een vergoeding  op basis van het aantal geboekte uren. Wil je toch een (paar) uur vroeger of later komen, of liever op een andere dag, laat dit dan weten aan de verhuurder. Als de verhuurder akkoord is hoef je je reservering niet aan te passen en je hoeft dit niet door te geven aan The Meetplant.

Moet ik annuleren als ik toch niet kan?

Ja. Stuur dan minimaal 24 uur voor aanvang van de boeking een mailtje naar info@themeetplant.nl. Vergeet je te annuleren of ben je te laat, dan zijn we genoodzaakt 1 euro per geboekt uur bij je in rekening te brengen.

Welke kwaliteit kan ik verwachten van Worknomad locaties?

The Meetplant werkt momenteel aan standaardisatie van het Worknomad aanbod, zodat jij op elke locatie dezelfde goede service kunt verwachten. Wanneer de afspraken met de verhuurders zijn gemaakt, laten we je dit natuurlijk weten. Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor de nieuwsbrief door een mailtje te sturen naar info@themeetplant.nl.

Kan ik met mijn Worknomad Pas ook elke dag bij dezelfde locatie boeken?

Als Worknomad kies je je werkplek op basis van jouw (verschillende) interesses en behoeften. Je bent veel onderweg, houdt van afwisseling en verkent graag nieuwe plekken. Je vindt het leuk om verschillende mensen te ontmoeten en zo je netwerk te vergroten. Wij kunnen het ons dan ook bijna niet voorstellen dat je elke dag op dezelfde plek zou willen werken 😉 Maar het kan natuurlijk gebeuren dat je (dankzij de Worknomad Pas) een plek vindt die alle andere plekken overbodig maakt. Informeer bij de betreffende verhuurder of zij ook rechtstreeks abonnementen aanbieden. Misschien ben je dan een hoger maandbedrag kwijt, maar het is wel zo netjes tegenover de verhuurder (die immers kosten maakt voor het runnen van deze locatie) en je coworking-buren! Zeg je je Worknomad abonnement op omdat je vaste huurder wordt bij een Meetplant-locatie, vermeld dit dan in je opzeggingsmail. Biedt jouw favoriete locatie geen abonnement aan? Informeer bij ons naar de mogelijkheden om via The Meetplant een contract voor langere termijn af te sluiten.

Ik wil mijn Worknomad Pas delen met iemand anders, hoe gaat dit in zijn werk?

The Meetplant is voorstander van de deeleconomie. Ook de Worknomad Pas kan dus gedeeld worden. Je kunt jouw unieke code delen met iedereen die een profiel heeft aangemaakt bij The Meetplant. Let wel: je kunt dan niet tegelijkertijd boeken. Wil je met iemand op een Meetplant-locatie samenwerken, boek dan een spreekkamer of laat je collega/relatie zelf ook een Worknomad Pas aanschaffen.

Hoe kom ik in contact met andere Worknomads?

We ontwikkelen momenteel manieren om gemakkelijker met andere Worknomads in contact te komen. Tot die tijd vind je andere Worknomads in de Worknomads groep op Facebook.

Waarom zijn er nog geen Worknomad locaties bij mij in de buurt?

The Meetplant breidt haar aanbod continu uit. Omdat we ergens moeten beginnen waren we de afgelopen periode gefocust op de Randstad. Houd de site echter in de gaten, want binnenkort volgen meer locaties door het hele land. Wil je actief bijdragen aan de uitbreiding van ons aanbod? Dan ben jij wellicht onze volgende Plant Agent!

Krijg ik een seintje als er nieuwe Worknomad-locaties bij komen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief, dan blijf je op de hoogte van nieuwe Worknomad-locaties! Een actueel overzicht van Worknomad locaties vind je ook op onze Worknomad pagina.

Ik mis een locatie waar ik graag terecht zou willen, wat kan ik doen?

Laat ons weten op welke locatie(s) jij graag terecht zou willen met je Worknomad Pas en wij maken er werk van. Of sluit je aan bij ons Plant Agent Team. Als Plant Agent breng je nieuw locaties aan en ontvang je in ruil een gratis Worknomad Pas!

Ik ben Parttime Worknomad, hoe kan ik zien hoeveel uur ik nog tegoed heb?

In je persoonlijke dashboard kun je onder ‘Mijn reserveringen’ bekijken hoeveel uur je deze maand geboekt hebt. In de toekomst krijg je inzicht in het aantal uur dat je nog tegoed hebt. Tot die tijd raden we je aan om zelf bij te houden hoeveel uur je per maand geboekt hebt.

Ik betaal abonnementskosten aan The Meetplant, wat verdienen verhuurders aan mij?

Aanbieders van Worknomad locaties verdienen een standaardvergoeding van 1 euro per uur voor het verhuren van een werkplek aan een Worknomad.

 

Terug naar boven

Ruimte verhuren

Hoe verhuur ik mijn ruimte?

Van woonkamer tot (leegstaand) winkelpand en van vergaderzaal tot woonboot: elke ruimte biedt inspiratie voor nieuwe ideeën. Particulieren en bedrijven kunnen deze ruimtes op The Meetplant delen met professionals. Door een gratis profiel aan te maken kunnen verhuurders gemakkelijk een advertentie opmaken. Als verhuurder bepaal je zelf de verhuurprijs en houd je zelf eenvoudig de beschikbaarheid van jouw ruimte bij. Zodra jouw ruimte is geboekt, ontvang je een bevestiging en kun je eventueel contact opnemen met de huurder. The Meetplant maakt aan het eind van de maand jouw verhuurinkomsten (minus het voor jou geldende commissietarief) aan jou over.

Een stap-voor-stap uitleg vind je op de pagina Verdien aan jouw ruimte.

Moet mijn ruimte aan bepaalde voorwaarden voldoen?

De ruimte moet geschikt zijn om in te werken en/of te vergaderen. Daarnaast moeten er WiFi en voldoende stroompunten aanwezig zijn. Wij laten het aan verhuurders over om in te schatten of de ruimte zich leent als werk- of ontmoetingsplek. Indien er bepaalde omstandigheden zijn die als storend ervaren kunnen worden of die de locatie minder comfortabel maken, dan verzoeken wij je deze te vermelden in de omschrijving op je locatiepagina. Dit om geen irreële verwachtingen te scheppen en teleurstellingen te voorkomen. Bij klachten van boekers kunnen wij ruimtes van het platform verwijderen.

Ik heb verschillende werk- en/of vergaderruimtes, hoe registreer ik die?

Iedere ruimte dient als aparte locatie te worden geregistreerd, zodat per ruimte foto’s en tarieven kunnen worden opgeven en het voor de klant duidelijk is welke ruimte hij of zij boekt. De ruimtes beheer je gemakkelijk via jouw persoonlijke dashboard.

Hoe bepaal ik mijn verhuurprijs?

Geen ruimte is hetzelfde. Denk daarom goed na over de toegevoegde waarde van de ruimte. Een paar vragen die daarbij kunnen helpen:

  • Hoe groot is de ruimte?
  • Welke faciliteiten kan ik aanbieden?
  • Hoe uniek is deze ruimte?
  • Wat levert het mij (indirect) op als ik de deuren van mijn kantoor, showroom of werkkamer open zet?

De gemiddelde prijs per vergader- of presentatieruimte is €25,- per uur. De gemiddelde prijs voor een flexplek per uur is €4,-. Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen kun je hier onder of boven gaan zitten. Houd daarbij rekening met het volgende:

  • BTW-afdracht: Heb je een BTW-nummer of verdien je een flinke boterham met de verhuur van je ruimte? Dan dien je wellicht BTW en mogelijk ook inkomstenbelasting af te dragen. Bij het aanmaken van jouw account kun je aangeven of dit het geval is. De BTW wordt dan automatisch verrekend wanneer er een boeking plaatsvindt.
  • Commissie-afdracht: Op de verhuur van werk- en vergaderplekken per uur, dag of dagdeel is een commissie van toepassing die wordt ingehouden op de verhuurinkomsten. The Meetplant houdt deze commissie automatisch in bij de maandelijkse uitbetaling van de verhuurinkomsten. De commissie bedraagt standaard 15%. Voor Worknomad locaties en Premium Verhuurders geldt een gereduceerd commissietarief van 10% per boeking.

Kom je er nog niet helemaal uit? Neem dan contact op met het team van The Meetplant. Wij helpen je graag.

Kan ik ook prijzen opgeven per dag en/of per dagdeel?

Dit wordt op korte termijn mogelijk. We houden je op de hoogte.

Kan ik ook gratis werkplekken aanbieden?

Nee, op dit moment is dat niet mogelijk. De minimale verhuurprijs is 1 euro per uur. Binnenkort bieden wij horecagelegenheden die tevens gratis werkplekken aanbieden de mogelijkheid om flexwerkarrangementen aan te bieden via The Meetplant. Denk bijvoorbeeld aan een dag flexwerken inclusief twee koppen koffie of thee, lunchen een snack. De prijs, inclusief consumpties, kan dan worden opgegeven per dagdeel of per dag. We houden je op de hoogte.

Hoe houd ik de beschikbaarheid van mijn ruimte bij?

Op dit moment kun je op je locatiepagina een weekrooster invullen. Het gaat dan om de algemene openingstijden. Binnenkort wordt deze functionaliteit vervangen door een beschikbaarheidskalender, waarin je in het voren kunt aangeven wanneer jouw ruimte niet beschikbaar is. Krijg je onverhoopt een boeking binnen die je niet kunt ontvangen, laat dit dan binnen 24 uur na het maken van de boeking weten aan The Meetplant. The Meetplant gaat dan in overleg met de boeker op zoek naar een alternatief. Weiger je een boeking na deze periode, dan brengt The Meetplant het voor jou geldende commissiebedrag in rekening.

Moet mijn ruimte hele jaar door beschikbaar zijn?

Nee, dat hoeft niet. Is jouw ruimte een bepaalde periode van het jaar of een aantal dagen per week niet beschikbaar, geef dit dan aan op de tab Beschikbaarheid op je locatiepagina(‘s).

Ik heb mijn locatiepagina(‘s) aangemaakt, maar ze worden niet getoond in het zoekoverzicht?

Een medewerker van The Meetplant checkt jouw aanmelding binnen 2 werkdagen. Na goedkeuring zal jouw locatie in het zoekoverzicht verschijnen en boekbaar zijn. Bij vragen of onduidelijkheden neemt The Meetplant contact met je op.

Heb ik zelf invloed op wie mijn ruimte boekt?

Iedereen kan via The Meetplant een ruimte boeken. In de beschrijving van jouw locatie kun je wel aangeven dat je professionals met bepaalde interesses of met bepaalde vaardigheden in het bijzonder uitnodigt om langs te komen; bijvoorbeeld sociale ondernemers, mensen die zich bezig houden met duurzaamheid, creatievelingen of digitale professionals. Je kunt bijvoorbeeld ook een vrijblijvend coachingsgesprek of financieel advies aanbieden.

Hoe zorg ik dat mijn locatie vaker wordt geboekt?

Laat jouw netwerk weten dat jouw ruimte geboekt kan worden via The Meetplant via sociale media, in je nieuwsbrief en/of op je website. Het helpt ook om je beschrijving zo duidelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken en meerdere foto’s te uploaden. Zo geef je boekers een goed beeld van wat ze kunnen verwachten en trek je ze eerder over de streep.

Kan ik als verhuurder de reservering ook annuleren of wijzigen?

Als je als verhuurder genoodzaakt bent de reservering te weigeren, geef dit dan binnen 24 uur na het maken van de boeking door aan The Meetplant. The Meetplant gaat dan in overleg met de boeker op zoek naar een alternatief. Weiger je een boeking na deze periode, dan zal The Meetplant de commissiekosten in rekening brengen conform de algemene voorwaarden. Het wijzigen van een boeking is in principe niet mogelijk nadat de 24-uurs-termijn is verstreken. Wil je een boeking wijzigen, neem dan contact op met The Meetplant.

Hoe gaat de uitbetaling in zijn werk?

Het vertrouwen van de huurders en verhuurders staat bij The Meetplant voorop. Wij communiceren dan ook zo transparant mogelijk over de afwikkeling van de uitbetalingen en de verdere kosten.

  1. De huurder betaalt het subtotaal plus de servicekosten direct bij het maken van de reservering aan The Meetplant via het beveiligde betaalsysteem.
  2. Aan het eind van de maand wordt het bedrag aan de verhuurder overgemaakt. De huurder heeft tot 48 uur nadat de boeking heeft plaatsgevonden de tijd om eventuele klachten of incidenten over de huurder te melden. De eventuele kosten hiervan kunnen worden verrekend.

Moet ik btw afdragen?

Het is verstandig om een belastingadviseur in jouw regio te raadplegen over de belastingen die jij mogelijk moet afdragen. Dit is onder andere geheel afhankelijk van de inkomsten die jij uit de verhuur van jouw ruimte genereert. The Meetplant is daarnaast verplicht om op haar servicekosten btw te innen. Dit is in de servicekosten doorberekend.

Worknomads krijgen 10% korting op niet-Worknomad ruimte, wie neemt die korting voor zijn rekening?

The Meetplant neemt deze korting voor haar rekening. Zo maken wij het boeken van jouw ruimtes aantrekkelijker voor Worknomads, zonder dat je er zelf op hoeft in te leveren.

Kan ik mijn ruimte via The Meetplant ook voor langere termijn verhuren?

Jazeker. Neem contact op. Wij zullen je ruimte(s) adverteren op onze site en promoten via sociale media en in onze nieuwsbrief. Indien dit leidt tot succesvolle plaatsing van een kandidaat, dan brengen wij een aanbrengpremie ter hoogte van 1 maand huur in rekening.

 

Terug naar boven

Flexplekken verhuren aan Worknomads

Kan ik als Worknomad locatie nog steeds werkplekken verhuren voor mijn reguliere tarief?

Ja, dat kan. Niet-Worknomads kunnen jouw locatie alleen voor het door jou opgegeven tarief boeken.

Reguliere flexwerkers rekenen wij een hogere prijs per maand, hoe zorg ik dat dit elkaar niet bijt?

Deelname aan de Worknomad Community is een marketingtool. Om scheve ogen te voorkomen kunnen jullie een onderscheid maken tussen privileges voor jullie vaste members en de service die jullie Worknomads bieden. Je kunt er ook voor kiezen een beperkt aantal werkplekken (die toch vaak onbezet zijn) beschikbaar te stellen voor Worknomads.

Wat als een Worknomad elke dag bij ons komt zitten of langer blijft dan hij/zij geboekt heeft?

Spreek deze Worknomad er eens op aan: waarom werkt hij zo graag bij jullie? Wellicht heeft de Worknomad interesse in één van jullie eigen abonnementen. Blijft een Worknomad langer zitten dan het geboekte aantal uren, vraag hem of haar dan om bij te boeken via www.themeetplant.nl. Alleen het geboekte aantal uren wordt uitbetaald.

Hoe weet ik dat een Worknomad een werkplek bij mij heeft geboekt?

Net als bij een reguliere boeking, ontvangen jullie automatisch een e-mail waarin de reservering bekend wordt gemaakt. Hierin vind je ook gegevens van de betreffende huurder. De advertentie op de site inclusief tekst en foto’s kunnen jullie zelf opmaken, of wordt op jullie verzoek door ons opgemaakt. De beschikbaarheid van jullie locatie en het eventueel aanpassen van jullie advertentie, daar kunnen jullie ten alle tijden zelf mee aan de slag.

Moet ik flexplekken apart houden voor Worknomads?

Nee. Je houdt alleen een werkplek beschikbaar voor een Worknomad als die daadwerkelijk is geboekt.

Hoe kan ik profiteren van de kennis en kunde van Worknomads?

We ontwikkelen momenteel manieren om gemakkelijker met andere Worknomads in contact te komen en bijvoorbeeld klussen uit te zetten. Tot die tijd kun je Worknomads bereiken via de Worknomads groep op Facebook. Tip: Geef in de beschrijving van jouw locatie aan dat je professionals met bepaalde interesses of met bepaalde vaardigheden in het bijzonder uitnodigt om langs te komen.

Welke andere locaties doen mee aan de Worknomad Community?

Tientallen locaties door heel Nederland stellen werkplekken beschikbaar aan Worknomads. Het actuele overzicht vind je hier.

Wat als ik geen Worknomad locatie wordt?

Worknomad locatie worden is niet verplicht, maar het biedt wel voordelen. Beschouw het als een marketingtool; Worknomads maken laagdrempelig kennis met jouw locatie, vaak promoten ze hun werkplek op sociale media en mogelijk nemen ze extra consumpties af. Door externe professionals in huis te halen maak je je plek bovendien waardevoller voor je reguliere bezoekers. Niet-Worknomad locaties worden overigens ook minder vaak geboekt, omdat Worknomads in eerste instantie zoeken op Worknomad locaties.

Terug naar boven